Taman Organic
logo
ZDRAVE DOBROTE NA SODOBEN NAČIN
051 322 312
info@taman-organic.si
Nazorjeva ulica 3, 1000 Ljubljana
Instagram Feed
Search

Hrana, ki riše nasmeh!

Uravnotežena, nepredelana ‘živa’ hrana in sezonska prehrana pomaga ohranjati dobro psihično in fizično počutje. Seveda hrana lahko bistveno vpliva tudi na počutje, nezanemarljivo pri tem je tudi to, po kateri vrsti hrane se nam pocedijo sline. To pa je velikokrat povezano z našim emocionalnim stanjem. Študije so pokazale, da je prehrana, kjer prevladujejo predelane mesnine, industrijsko pripravljeni obroki, hitra hrana in sladki prigrizki, pogosto povezana z visoko stropnjo depresije, stresa, tesnobe in drugih izzivov sodobnega časa.

Besedna zveza, ki jo danes pogosto slišimo v uporabi, je t.i. ‘čisto prehranjevanje’, ki ni povezano le s tem, da se prehranjujemo s hrano, ki je najbolj idealno za naše telo, vendar je povezana tudi s stabilnejšim čustvenim in psihičnim stanjem.

Vzhodna indijska ali kitajska tradicija imata že v osnovi, s tisočletno tradicijo, zakoreninjeno povezavo med hrano, počutjem in čustvi, kjer predvsem z uporabo določenih zelišč, začimb in sestavin v telesu vzpostavijo ravnovesje. Zahodni svet je vse preveč obremenjen s hitrim načinom življenja in posledično tudi takim načinom prehranjevanja - hrane, ki je prazna, in nas zadovolji le za trenutek. Kot smo že omenili, je prevelika uporaba rafiniranih mok, sladkorjev in soli neposredno povezana z ‘boleznimi’ sodobnega časa, kot sta depresija in anksioznost. Ko smo slabše volje, velikokrat posegamo po hrani, ki je polna sladkorjev in ogljikovih hidratov. Ker se potem počutimo veliko boljše in lažje, seveda ob slabšem počutju to zopet ponovimo. Tako se znajdemo v začaranem krogu, ko na hitro ‘pozdravimo” posledice počutja, ne pa vzroka - tam, kjer se je vse pravzaprav pričelo.

Avtorica mnogih znanih knjig in terapevtka Doreen Virtue v svoji knjigi Constant Craving govori, da so želje, ki izhajajo lahko iz čustvenega ali fizičnega neravnovesja, po določeni vrsti hrane znak, da si fizični in čustveni del nas želi homeostaze. Naše telo dobro ve, kako bo določena hrana vplivala na nas, da bo vzpodbudila določene kemijske procese v možganih ali telesu, da bomo vzpostavili notranje čustveno ravnovesje ali pa nam bo pomagala čisto fizično - pri energiji, ki jo za delovanje tukaj in zdaj potrebujemo. Lahko tudi, dan imamo povečano željo po določeni hrani zaradi pomanjkanja določenih vitaminov ali mineralov ali pa se prehranjujemo neuravnoteženo. Ko to uredimo, nam ostane čustveni del izvora želje po določeni vrsti hrane. Slednje ostaja, če se s svojimi čustvi ne soočimo. Mogoče potrebujemo ljubezen, dotik, podporo ali objem - s samim seboj ali drugimi. Ko odkrijemo, kaj v resnici potrebujemo, da zapolnimo našo čustveno praznino, naj si bo podpora najbližnjih prijateljev ali sočutje in ljubezen do nas samih, potem se kaj hitro lahko zgodi, da nam želja po določeni hrani ugasne. 

d
d

Pri čustveni stabilnosti nas podpre tudi hrana, ki je nepredelana in sezonska, ki je zrasla v ‘živih’ tleh, polnih mineralov in vitaminov, ekološka in pripravljena z ljubeznijo. Saj poznate rek, da gre ljubezen skozi želodec. Poskrbimo zase in negujmo sami sebe - z ljubeznijo si pripravimo obrok ali pa pojdimo tja, kjer vemo, kako in na kakšen način hrano pripravljajo. Pridite k nam, kjer vemo, kako se kuha z ljubeznijo in vemo, katere in kakšne surovine so potrebne za naše notranje in zunanje ravnovesje. Bolj smo v ravnovesju, bolj so mirna naša čustva in naš um ter tudi fizično se boljše počutimo. Potem tudi svoje življenje lahko bolj zajemamo v polnosti. Podprimo se s hrano, ki nam riše notranji in zunanji nasmeh.